CASE STUDY: rovnaký e-mail A/B/C testing, rôzne trhy, o 180° iný výsledok

Včera som posielal A/B/C testing emailingu. A výsledok bol, absolútne nelogicky, pre SK trh o 180° iný, ako pre CZ.

Toto bude zase rýchle, ale výživné. Včera som poslal na jednom projekte rovnaký mailing a rovnaký A/B/C testing na CZ a SK databázu. Samozrejme, maily boli preložené.

A/B/C testing bol v predmetoch emailu. Predpokladal som, že „len preložené“ predmety budú mať na trhoch rovnakú úspešnosť a výsledok bude stále ten istý. Proste že vyhrá na oboch trhoch jedna verzia. Ale výsledok bol úplne opačný. 

Vzorka bola 10% z databázy, takže asi 6 000 ľudí na každom trhu. Či to je málo alebo dosť nechám na vás. Za mňa je to dostatočná vzorka.

Výsledky SK mailingu

Výsledky SK mailingu

 

Výsledky CZ mailingu

Výsledky CZ mailingu

 

Proste, výsledok o 180° iný 🙂 Celková open rate je už historicky na CZ mailingu dramaticky nižšia. No až takto rozdielne výsledky A/B/C testingu som nečakal.

Záver? Čo platí na jednom trhu, neplatí aj na druhom. To sa týka aj našich bratov.

Prečo to asi takto dopadlo? Predpokladám, že za to môže skladba mailov, ktoré chodia ľudom. Na čo sú zvyknutí a na čo nie. Každopádne boh vie. Ako skoro vždy, A/B/C testing dopadne tak, ako nikto nečakal 😀

Dočítané? Páčilo sa?

Keď napíšem niečo nové, pošlem o tom holuba. Priamo na mail!

Váš email skončí v Mailchimp liste, ktorý používam na notifikácie o nových článkoch. Nič viac nedostanete, ani ak by ste chceli.

Chválospevy smerovať na:

Štefan Polgári

Mám rád rýchle riešenia. Radšej veci robím, ako sa o nich rozprávam a to oceňujem aj na ostatných. Pomôžem ako viem, stačí sa ozvať. Karma je zdarma a verte mi, DONE is better than perfect.

Copyright © 2016 Štefan Polgári