FOTOCESTOPIS: východňare objavujú vychodz

Viete, ako keď idete do New Yorku a krúžkujete si, čo chcete vidieť. Manhattan, Socha Slobody, Central Park … my sme to nemali o nič inšie, len sme krúžkovali veci ako „Michalovce, Medzilaborce a Dukla“. Tak sme sa vybrali objavovať našu vlasť. Z východu na ešte väčší východ (áno, východ nezačína za Sencom, ale kúsok ďalej).

Hoci som z východu (keď kus ta sme už stred), moja predstava bola taká, že na východe sú Košice a šichta. Koniec, pole, policajti a Ukrajina. No zistil som, že to tak nie je. Existujú tam celkom veľké mestá a domov tam majú autá s exotickými ŠPZkami ako SK, SB, TV … ktoré stretávam po ceste do Bratislavy. Tak reku, poďme na výlet poznávať East Coast (východné pobrežie).

Mapka

Červené body a zelené. Zlé a dobré zastávky po ceste.

mapka

Tento článok je asi prvý, ktorý som písal fakt dlhšie a aj ho pripravoval nejakým spôsobom. Takže, bude to dlhé, ale výživné 😀 … a veľa obrázkov.

Prečo východ?

1. V Chorvátsku sme už toto leto boli
  2. Chcel som vidieť mestá odkiaľ pochádzajú Bratislavčania (ok, iba „skoro“ všetci)
  3. Je to od nás relatívne blízko
  4. Chcel som navštíviť miesta, kde som ešte nebol a asi už ani nebudem
  5. Všetci máte pochodeného pól sveta, ale stavím sa, že málo z vás bolo na takej DUKLE

Deň 0.

V sobotu večer som nakreslil trasu, bookol hoteli a v nedeľu ráno sme šli. Vyberal som naschvál hotely v centre miest, kde sme prespávali a v cca rovnakej cene. Aby sme to mohli porovnať. Človek by nečakal, že tam budú až také rozdiely … no o tom neskôr.

Štartujeme

Ráno sme sadli do auta, vyprevadili psa (tiež mal na dovolenku) a šli. Prvá zastávka Košice.

1. Košice

Metropola východu je stará známa. Pochodená niekoľko krát, tak sme sa len prešli po centre, dali si bagetu a šli s pánom bohom odhľadovať mapku (gejmeri pochopia) smerom na východ. Kto v Košiciach nebol, choďte. Je tam fakt pekne.

Bagety Košice

Robia tu super bagety. Prst v zábere na dotvorenie atmosféry.

Košická fontána

V Košicoch majú aj peknú fontánu a dzivadlo.

Košické podzemie

Majú tam aj pekne zrekonštruované a sprístupnené „podzemie mesta“. Muselo to pár peňez stáť, ale je to fakt šupa.

Kostol Košice

Kostel nadherny

2. Herľany

Neplánovaná zastávka pri údajne intergalaktickom vodotrisku (gayzír). Keďže príprave na tento výlet som venoval toľko času, ako asi všetkým veciam, tak samozrejme gejzír práve negejzíroval. 30 km hore dole. Foto a ideme ďalej.

Gejzír Herľany

Výstrek hodný majstra

Herľany

Toto mali dať pred odbočku smer Herľany

3. Dargov

Pomníky z čias minulých mám rád, preto som sa na Dargov tešil. Niekedy to bolo vyhľadávané miesto, kde pionieri prisahali všeličo, čomu asi ani nerozumeli. Pri pomníku je malé múzeum, ktoré drží pri živote len pár nadšencov. Ich robotu si treba fakt vážiť. Na XY cyklomostov do Maďarska sa peniaze nájdu, ale na podporu histórie nie. To, že v Dargovských lesoch padli tisíce našich, sovietov a aj nemcov je menej dôležité. No nič, zase som sa zbytočne vytočil. Prispeli sme na múzeum dobrovoľne 5€ (mal som dať viac) a šli sme ďalej.

Dargovské bojisko

Niekedy to musela byť fakt šupa. Dnes už to je len schátrané „bojisko“ privatizácie.

Tank Dargov

Aj tanky tam majú

Dargovské múzeum

Múzeum, za ktoré si chalani fakt zaslúžia kalap dolu

Pomník Dargov

Pomník

Dargov

Slovensko – pomník hrdinov vojny a cez cestu sa predávajú hamburgre, hranolky a kebap. V pozadí výjav „Privatizácia“ so zátiším zrúcanín. Za toto bojovali?

4. Michalovce

Hneď po Dargove sme sa vybrali do Michaloviec. Som čakal niečo, ale proste tam nebolo NIČ. Sme zaparkovali, prešli sme sa v nedeľnom večernom slnku po prázdnom námestí (asi už boli všetci v Bratislave …). Najesť som sa chcel, no nemal som odvahu. Infocentrum, že reku dačo si pozrieme, je samozrejme v nedeľu zavreté. Múzeum sa rekonštruovalo, ľadovú dreň som už mal, tak sme sa pobrali preč.

Labužník Michalovce

Labužník ma neoslnil

Obrazy Michalovce

Výstava obrazov – asi jediná vec v Michalovciach

Hotel Michalovce

Jediný hotel v Michalovciach – kto vymyslel tú potlač … smutný príbeh. Chápem, že chceli zakryť škaredú fasádu, ale proste mali dať grafikovi o 20€ viac, alebo stiahnuť niečo normálne z Shutterstocku.

Múzeum Michalovce

Múzeum – stavenisko. Nikto nikde.

Pivo Michalovce

Lepšie ceny nie sú ani v Dobšinej

Elán Michalovce

Fakt by som chcel vidieť, ako to vyzeralo za komančov. Nemuselo to byť také zlé. Teraz sú to apartmány pre holuby priamo v centre.

5. Sobrance

Toto si nezaslúži asi ani jednu vetu. Keď si budete niekedy pripadať zbytočný, choďte do Sobraniec. Tam nebolo NIČ. Slovom básnika ANI PRD. Fakt. Dobšiná je metropolis oproti tomu a to ani nemáme vlastnú ŠPZtku. Je to koniec sveta. Zaspomínali sme si na dinosaurov, ktorých sme spálili cestou sem a šli sme ďalej.

Sobrance

Centrum Sobraniec. Nesrandujem.

Červená hviezda v Sobranciach

Asi najväčšia atrakcia Sobraniec

Priekopa

Škoda. Zmeškali sme zábavu v Priekope. Good road.

6. Morské OKO

Asi jediný svetlý bod prvého dňa. Morské oko. Bolo síce treba šlapať pešo asi pol hoďku, ale keďže sme prišli relatívne neskoro, tak sme neplatili parkovné (smiech strigy). Čo k tomu dodať. Prešli sme sa okolo, dal som si hod-dog v lesnom bufete a šli. Ak tam niekedy pôjdete, ubytujte sa tam. Je tam chata, ktorú som na internete prehliadol.

Morské oko rybky

Rybky

Morské OKO

Daš neuverelnje

Ubytovanie Morské OKO

Vytúžený bufet. V chate sa dá ubytovať – ak sem neboja niekedy pôjdete, ubytujte sa. Izba pre dvoch na noc asi 30€. Potom sem môžete prísť aj autom a nemusíte šľapať.

Chata Morské OKO

Aj takéto krásky sú tam. Kiež by to fungovalo.

7. Trebišov

Final destination prvého dňa bol Trebišov. Hotel Zemplín, ubytoko v centre jak oči. Cena 37€ pre dvoch aj s raňajkami. Hold, ale aká cena, taká kvalita. Večer sa tam už nič nedalo robiť, tak sme šli do kina.

Bol to zážitok. Žiadny CINEMAX, žiadny AUPARK. Mestské divadlo SLÁVIA Trebišov. Po príchode sme boli upozornení, že ak nás nebude 6 kusov, tak sa nepremieta. Každopádne, nakoniec nás bolo asi 20, takže pohodička. Kino, ako vystrihnuté z komunistického sprievodcu, čisté a pohodlné.

Vyspali sme sa do pohody – luxus sa nekonal, ale bolo tam aspoň ticho a čisto. Ranná odysea z raňajkami, na ktoré sme museli asi 40 minút čakať, nás odkopla z hotela a hor sa do Vranova nad Topľou.

Hotel Zemplín

Hotel Zemplín – intrák style

Toto ma fakt dostalo 😀 Kúpili rám, ale nechali tam ešte dummy fotku s rozmerom 😀

Lampa Hotel Zemplín Trebišov

Lampa to už mala za sebou

Hotel Zemplín

iPhone 7 Plus bude mať väčší displej jak náš televízor na izbe.

Hotel Zemplín Trebišov

Jak bytovečka.

8. Vranov nad Topľou

Prvá zastávka v druhý deň bolo okresné mesto Vranov. Infocentrum nikde, jeden kostol, námestie, obchody. V kostole som mal snahu niekoho nájsť, nech nás tam pustia aspoň kuknúť. Skončilo to tak, že ma poslal nejaký batman mních za nejakým ďalším batmanom mníchom, že sa máme opýtať jeho. Keďže viac verím v Matrix ako v Boha, brata sme nevyhľadali a šli sme ďalej.

Vranpo ELSATEX

Predajňa ELSATEX, ktorý sme nachádzali v každom meste. Je super, že ešte pretrváva lokálna značka, aj keď to musia mať extrémne ťažké.

TOP atrakcia mesta Vranov

TOP atrakcia 2 mesta Vranov

Dreň Vranov

Aspoň dreň tam mali. Čistá príroda.

9. Zemplínske Hámre

Nečakaná zastávka boli Zemplínske Hámre. Bolo tam múzeum, atrakcie … všetky samozrejme v pondelok zavreté. Hold, vybral som TOP termín. Ale mali tam super kúpalisko. Boli sme tam asi pol hodinu, lebo ho samozrejme o 13:30 zavreli, ale aspoň sme sa schladili. Odporúčam tam zájsť v iné dni. Majú to tam veľmi pekné celé, keď to je otvorené.

Kúpalisko Zemplínske Hámre

10. Snina

Ďalší smutný príbeh. Parkli sme v centre, na mestskom úrade nás oboznámili, že infocentrum nemajú. Údajne máme ísť za akousi pani na číslo dverí 113. Reku že až tak vážne to nemyslíme, tak sme šli preč. Námestie pekné, nič tam síce nebolo, ale pekné. Zážitok z mesta – nemali tam v centre žiadnu reštauráciu. Samozrejme kebap aj kebab tam boli, ale reštika nie. Žiadna. Naozaj. Ak chcete biznis, choďte urobiť reštiku do Sniny. Ak keď len s kebabmi, ale aspoň niečo kde sa dá sadnúť.

Snina centrum

Obchody boli, banky boli, kebaby tiež. Ale reštika veškerá žádná.

Kofola Snina

Hlad nás doviedol asi kilometer od centra, kde už reštika bola. Objednali sme si pól litra vody (na ľavo) a pól litra Kofoly (patok na pravo čo okolo Kofoly ani nešiel). PS: čašníčka ma oklamala, že je to originál, čo neznášam keď sa stane. Hlad ma ale usadil k stolu späť.

Pizza Snina

Pizza nebola až taká zlá a údajne ani to pseudo rizoto.

11. Vodná nádrž Starina

Len pár slov:

1. V Starine sa NEdá kúpať. Je to vodná nádrž s pitnou vodou pre Košice a Prešov.
  2. Keď budete pri rampe, choďte asi 50 metrov doprava, kde je vyhliadka.
  3. A nie asi 3 km doľava, kde nie je nič len les a 35 °C
Starina

Zo Stariny sme videli asi toto. To, že je vedľa vyhliadka, som sa dozvedel až po návrate domov. Som smutný.

12. Humenné

Po skúsenosti s Trebišovom, Michalovcami, Sninou a Sobrancami som bol pripravený na všeličo. No Humenné prekvapilo. Pekné námestie, múzeum, čisto a MEGA hotel Alibaba. Fakt topka. Wellness, nový hotel, parking, super raňajky. Tak jak to má byť. 66€ na noc s raňajkami a wellnessom. V porovnaní s hotelom Zemplín … nie, nedá sa to ani porovnať. Je to iná galaxia … nie, je to iný vesmír. A cena (ak odrátame wellness) porovnateľná.

Mesto je super, aj múzeum, kde toho majú celkom dosť a je to aj so sprievodcom, čo niečo vie. Do Humenného sa oplatí ísť.

Hotel Alibaba Humenné

Už tam boli aj reálne obrazy. A veľká telka. A minibar s polovičnými cenami oproti reštauráciám v Bratislave.

parKing

Toto môžete vidieť len na východe, kde sa sexistické reklamy nenahlasujú. Videl som to aj v Prešove.

Cigy Humenné

Cigy podľa ponuky

Pozér Humenné

Miestny pozér. Počítačík zo zelovocu, okuliare v tieni, hodzinky jak pol hlavy, pečatný prsteň na malíčku jak druhá polka, sedenie hneď pri vchode, aby si ho každý všimol, na stole kľúče od 20 ročného Medveďa a sem-tam nejaký ten ťuk do klávesnice, aby sa mu nezapol šetrič. Yeah 🙂

Palacinkáreň Humenné

Palacinky jak oči

Zakúpené tu

Raňajky Hotel Alibaba

Raňajky jak še patri v Hotely Alibaba

Telefóny v múzeu Humenné

Práve prebiehala v múzeu výstava telefónov. Boli tam aj viac ako storočné kúsky, ale ten biely nie. Ten bol z roku 1984. Áno dobre čítate. Tesla Stropkov sa hecla 😀

Medveď Humenné

Pozérov tam bolo viac

Sova Humenné

Nechápala

4 nasraté zvery

Omietka v Humennom

Óóóóóó opadáva omietka 😀

Skanzen Humenné

Keď vynecháte skanzen Humenné, nič sa nestane. Robí tam nejaký típek, čo má ale že úplne na saláme. Nejaký protekčný pracovník, čo sa nevedel poriadne naučiť ani tých pár viet čo nám povedal. Dalo by sa to urobiť úplne MEGA. Nekonalo sa.

13. Stropkov

Jedna spolužiačka z vysokej bola tuším zo Stropkova, tak sme sa zastavili aj tu. Mesto o ničom, ale mali tam infocentrum! A nie hociaké. Típeček namotivovaný, všetko porozprával, aj keď chudák veľa toho v rukáve nemal. Mapky nám dal, materiály. Vonku bolo asi 500 °C, ľadovú dreň sme nenašli a ani ochranu hlavy pred slnkom, tak sme sa pobrali ďalej.

TESLA STROPKOV

Zašlá sláva TESLA STROPKOV

Námestie Stropkov

Námestie Stropkov. Aspoň bolo v dobrom stave.

14. Svidník

Do Svidníka som sa tešil. Boli sme tam, keď som mal asi 10 rokov. Konkrétne v múzeu 2. svetovej vojny a nejak to vo mne ostalo. Dnes tam to múzeum ešte je, samozrejme. Ale je bez sprievodcu, vytlačených pár info tabúľ a šichta. Škoda. To je toľko tam postaviť aspoň nabifleného študenta cez leto? Kriste ľudia v tom meste nemáte NIČ len to jedno múzeum aj to máte na saláme. Škoda.

Múzeum Svidník

Prázdne múzeum, bez sprievodcu, bez duše

15. Údolie smrti

Boje počas 2. svetovej boli v okolí Duklianskeho priesmyku neuveriteľné. Vojaci tu mreli po tisícoch, preto im tu postavili aspoň pomník a urobili takú „výstavku tankov“ na jednej lúke. Je ich tam asi 10 – všetko soviestske T34ky. Pozreli sme sa to zrýchleným tempom, lebo už už pršalo.

Pomník Údolie smrti

Cestou do Údolia smrti

Poliaci na pomníku

Pozrieť sa boli aj maniaci z Poľska. Z toho auta ich prisám Bohu vyliezlo asi 7 a zaparkovali hneď vedľa tanku. Však je to LEN pomník vojakov, čo zachraňovali aj ich riťe, do prdele.

Poliaci na tankoch

Pšontky po úspešnom parkingu lezú po tankoch

Údolie smrti a kravy

Tanky a … kravy. Cesta, kravy a tanky. Čo viac dodať.

Tank v Údolí smrti

Do niektorých tankov sa dá aj dostať, no zospodu. Moje zateplené telo by to však asi nedalo.

Tanky Údolie smrti

Tankov bolo na lúke veľa, no všetky rovnaké.

Cesty po východe

Cesty po východe – samá rekonštrukcia a semafóris

16. Dulka

Pomník padlým je aj na Dukle. Je to veľké, oplatí sa zastaviť. Je tam aj cintorín, nejaké busty generálov a iných vojenských manažérisov.

Pamätník DUKLA

Šikmá veža na DUKLE.

17. Bardedžov

Večer tretieho dňa sme dorazili do Bardejova. Topka. Nádherné UNESCO námestie a super večera v reštaurácii EL CAFE, kde sme dostali citujem „anus buš“ ako predjedlo :D. Kiež by som výberu hotela dal o minútu viac. Ďalší intrák style, tentokrát za 50€ za noc s raňajkami v Hotely Šariš. Aspoň to bolo v centre.

V meste sme boli aj doobeda, pochodili radnicu, mesto a kostol. Bardejov sa oplatí navštíviť. Radnica má sprievodcu, ale musíte byť skupinka. Správkyňa radnicu zavrie a sprevádza. Nám sa nechcelo čakať, tak ako správni výletníci „zo západu“ sme si priplatili 10€ za samostatný výklad. Oplatilo sa.

Hotel Šariš

Intrák style, ale aspoň telka bola nová

Kebab Bardejov

Radnica Bardejov

Radnica jak oči

OVB Bardejov

Viete koľko? OVB je všade a plnia sny. Vilo by bol na nich pič … pyšný

Fešák

18. Bardejovské kúpele

Keďže počasie bolo hocijaké, šli sme sa kúpať indoor. Preslávené Bardejovské kúpele – vnúčence a dedky-babky. Nič viac. Ale bolo tam pekne. Treba si ale asi lepšie vybrať kúpeľný dom, ten náš bol o ničom.

Bardejovské kúpele

Bardejovské kúpele, ako ich poznáte

Bardejovské kúpele ako si ich vysnívali komunisti

Kúpeľné oplátky

Kúpeľné oplátky musia byť. Staré známe – krabičky pre nich tlačia v Tlačiarňach Bardejov, ktoré poznáme a odporúčame kade chodíme.

19. Prešov – final destination

Tak sme dorazili. Posledné miesto na východnom tripe. Pekné mesto, fakt. Prišli sme zase večer, ubytko v Hotely Šariš – zase. Hotel z vonku ako po vojne, ale vo vnútri apartmány úplne nové. 37€, bez raňajok.

Pochodili sme, šli sme sa kúpať na kúpalisko Sun Park, kde sme boli asi 15 minút a začalo pršať. Tak sme tam šli znova ráno a potom domov. Na preslávenú Prešovskú pláž sme nešli, lebo dať 10€ na osobu za výhľad na Prešovských DPH-čkárov a synov z povolania som fakt nechcel. To môžem ísť na Wake Lake na Zlatých pieskoch.

Hotel/Penzión/Štúdiá Šariš Prešov

Prešov Centrum

Apartmnán Hotel Šariš

Ešte že vo vnútri to bolo OK

Kupko

Raňajky šampiónov

Čo som si teda odniesol?

• Dobšiná nie je až v takej prd … zlej situácii, ako by sa mohlo zdať
  • Takýto trip by mal absolvovať každý
  • Výberu hotela treba venovať viac ako 2 minúty na Bookingu
  • A dať o 5€ viac za noc
  • Zoberte si pas a choďte aj na Ukrajinu
  • V pondelok sú múzeá zavreté

Čiže toľko odomňa/nás 🙂 Východ sa oplatí vidieť. Aj keď len raz.

Dočítané? Páčilo sa?

Keď napíšem niečo nové, pošlem o tom holuba. Priamo na mail!

I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )

Váš email skončí v Mailchimp liste, ktorý používam na notifikácie o nových článkoch. Nič viac nedostanete, ani ak by ste chceli.

Chválospevy smerovať na:

Štefan Polgári

Mám rád rýchle riešenia. Radšej veci robím, ako sa o nich rozprávam a to oceňujem aj na ostatných. Pomôžem ako viem, stačí sa ozvať. Karma je zdarma a verte mi, DONE is better than perfect.