Nelákajte ľudí z Facebooku, nakŕmte ich tam

Reklama na Facebooku často smeruje von – proste ťahať ľudí za každú cenu von. Prečo? Existuje nejaký praktický dôvod, prečo im neponúknuť informácie, resp. uspokojiť dopyt priamo na Facebooku? Jediné čo ma napadá je, že externá stránka by možno lepšie spracovala zákazníka, ale to sa dá predsa urobiť aj na FCB. Ďalšou zvrátenou myšlienkou je, že len naháňate návštevnosť a nesledujete výsledky. Každopádne si myslím, že väčšina firiem dokáže uspokojiť dopyt priamo na Facebooku. Získať info, fotky, formulár. Čo viac treba? Výhodou je, že človek ostáva na FCB, môže sa stať fanúšikom, zdieľať, lajkovať. Prečo ich teda ťahať preč? Plastové okná v Trnave predsa za pár eur môžu prerobiť svoj firemný web a mať ho aj na Facebooku a nielen na to, aby sme tam postovali externé linky, ale hlavne na priame spracovanie dopytu na Facebooku. Využiť platenú reklamu na Facebooku ako reklamu na Facebook sa možno zdá nezmyselné, no je to podľa môjho testu účinejšie, ako ich smerovať von. Možno by bolo dobré zo strany FCB, ak by interné linky boli lacnejšie, ako keď sa smerujú von (v teste vyšla cena za klik v cieľovke 25+ menej ako 9 centov a ide o TOP tému, takže možno je tam nejaké zvýhodnenie).  Tak isto je možnosť dať na stránke exkluzívny obsah len pre fanúšikov a tak ich získavať. Je potrebné si presne určiť výstupy a sledovať, čo sa viac oplatí.

Čo som tým chcel povedať? Nenúťte užívateľa, aby opustil Facebook. Spracujte ho rovno tam.

Dočítané? Páčilo sa?

Keď napíšem niečo nové, pošlem o tom holuba. Priamo na mail!

Váš email skončí v Mailchimp liste, ktorý používam na notifikácie o nových článkoch. Nič viac nedostanete, ani ak by ste chceli.

Chválospevy smerovať na:

Štefan Polgári

Mám rád rýchle riešenia. Radšej veci robím, ako sa o nich rozprávam a to oceňujem aj na ostatných. Pomôžem ako viem, stačí sa ozvať. Karma je zdarma a verte mi, DONE is better than perfect.

  • Facebook

    9 krát napísané slovo Facebook v tak krátkom texte – keď niekto chce písať články optimalizované pre SEO je to v poriadku, ale nemal by zabúdať aj na čitateľov, lebo oni sú tí praví „zákazníci“ a nie vyhľadávače. Mal som pocit, že čítam zacyklený článok! Otras

    • admin

      nebolo to prisposobena na „SEO“. Pisal som to prirodzene 😉

Copyright © 2016 Štefan Polgári