PR: Ako správne odpilotovať PR hype okolo projektu a vyťažiť z toho maximum

Aký má reálny dopad na Facebook page dosť značná medializácia? Čo som sa pri tom naučil?

Možno ste to zachytili. Ak nie, o veľa ste neprišli, ale cez víkend sa stala zaujímavá vec. Moje Múzeum Mobilov v Dobšinej si všimli najprv v Reuters a od nich prebrali správu desiatky médií. Aj také ako The New York Times, Daily Mail, Voice of America alebo Hindustan Times 😀 Nezaháľali ani Topky, Aktuálne.sk, TA3 a ostatní. Celkovo to bolo 40 svetových a SK médií.

Úprimne, netuším ako sa na to dostali chlapci z Reuters a ešte úprimnejšie, neprikladal som tomu skoro žiadnu váhu. Tešil som sa ako každý dobrý ego tripper, ale to bolo asi všetko. Nakoniec mi v sobotu doobeda volá kamoš, že gratuluje, že som v NY Times. Tak som ho zpizdil, že či je malý a nevie, aký je rozdiel medzi Reuters a NY Times. Tak som si to čekol a fakt …

Každopádne, veľa som sa za ten víkend naučil

… tak nech sa páči 😀

  • Nepodceňte situáciu – ak je o vás článok v Reuters, už to asi niečo fakt znamená a niečo sa stane
  • Kontrola článku – nebol by som správny Štefan, keby v tlačovej správe v Reuters, ktorú som mal možnosť skontrolovať, nemal chybu 😀 Vyhovorím sa, že som si nemyslel, že redaktor tak veľkej agentúry spraví preklep v „Nokia 3510i“ a napíše „Nokia 350i“. Nuž, keď mi to poslala, nemal som čas to čítať. Každopádne, vy si to skontrolujte poriadne.
  • Buďte online – keď „to nastane“ teda je vydaný článok v tlačovej agentúre, buďte ready. Google indexuje rýchlo a kde to vyšlo sa viete „doklikať“ rýchlo. V mojom prípade som stále hľadal „Dobšiná Reuters“, „vintage mobiles dobsina“ a podobne. Ja som to podcenil, v sobotu som bol celé poobede preč a tak … 😀
  • Backlinky – tlačová agentúra nedá do správy odkaz alebo akýkoľvek náznak reklamy. Preto musíte byť ready. Keď vidíte článok, treba médiu hneď napísať email aj na Facebooku a poprosiť o backlink. Často vyhovejú hlavne, ak ide o non-profit vec. Samých od seba ich to nenapadne. Alebo chcite aspoň odkaz na fan stránku na Facebooku.
  • Facebook – sledujte aj sociálne siete médií. Hneď ako niekto dá von status, alebo ešte predtým, im napíšte a poproste o označenie fan stránky v statuse. Musíte to riešiť v reálnom čase.
  • Dohľadateľnosť – ak chcete, aby vás ľudia hľadali, skúste redaktora tlačovej agentúry poprosiť, aby aspoň jasne odkomunikoval KW, v našom prípade „Múzeum Mobilov Dobšiná“. Ak to dá potom človek do Facebook alebo Google search, nájdte čo má.

Priamy marketingový význam

Človek by čakal milióny nových fanúšikov. Viete koľko som ich mal z tohoto humbuku? Asi 250 😀 Nie 250 tisíc, ale 250 kusov. Prečo? Lebo ľudia sa nemali ako dostať na fan page. nemali sa kde prekliknúť a čo hľadať.

Tu som sa presvedčil o extrémnej rýchlosti tohoto sveta. Keď sa dá von status na veľkom médiu a hneď nemáte priamo v statuse odkaz na fan page alebo odkaz v článku, prehrali ste. A musíte to tam mať hneď. O 15-20 minút neskôr je to už zbytočné.

Čiže toľko odo mňa a o tom, ako som, citujem Topky.sk: „Zviditeľnil Slovensko a zaujal elitné médiá“ 😀 tak, ak sa niečo vaše stane virálne, pilotujte to. Nech vás sila sprevádza a vidíme sa v múzeu 🙂

Dočítané? Páčilo sa?

Keď napíšem niečo nové, pošlem o tom holuba. Priamo na mail!

I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )

Váš email skončí v Mailchimp liste, ktorý používam na notifikácie o nových článkoch. Nič viac nedostanete, ani ak by ste chceli.

Chválospevy smerovať na:

Štefan Polgári

Mám rád rýchle riešenia. Radšej veci robím, ako sa o nich rozprávam a to oceňujem aj na ostatných. Pomôžem ako viem, stačí sa ozvať. Karma je zdarma a verte mi, DONE is better than perfect.

Copyright © 2016 Štefan Polgári