VYSKÚŠANÉ ZA VÁS: nákupu adult/por*o online médií

Čo je adult traffic asi vysvetľovať nemusím. Odkazy na weby typu Youporn či Redtube dávať tiež nebudem. Každý na nich aspoň raz bol a tí viac pozorní si všimli aj reklamný systém Traffic Junky, cez ktorý sa médiá a adult traffic nakupuje.

Ja som neostal len pri obzeraní, ale sám som systém vyskúšal, dokonca na viacerých kampaniach. Čo to prinieslo? Tisíce klikov a milióny impresií. Efektivita? Nula celá nič. Doslova.

Som zástancom adult trafficu

Samozrejme, nie každá značka sa dá spájať s adult trafficom. Ale proste na tie weby chodia normálni ľudia ako ja alebo ty. Určite by som v rámci ochrany značky viac riešil konšpiračné rusofilné idiotské weby ako adult. Ale to je na inú debatu.

Nákup trafficu pre FitList.sk

CASE STUDY:
Nejdem tu kresliť grafy ani nejaké bullshit omáčky, poďme na vec. Vedel som, že to nefunguje (po cca 3 hodinách), ale aby som to aj tbe ukázal som minul 75 dolárov amerických. „Tleskejte, mám to rád„. Kampaň trvala 6 dní (mala len 4 ale zabudol som ju vypnúť. Pravda bolí …).

Tiež až pri písaní tohoto článku som zistil, že som spendol 40 USD zbytočne zlým nastavením kampane. No hold, učíme sa. Mňa to stálo „peňáze“, teba nie. Kúpiš mi za to pivo. Ďakujem.

Práve som zistil, že priamo v Traffic Junky sú grafy! Tak tu jeden predsa len máme.

graf

Bannery

Tak ty si šikulka! Áno, veľa dát a výsledkov záleží od kreatívy bannerov. Ja som nezaháľal a v rámci hesla „DONE is better than perfect“ som si ich sám nakreslil v Illustrátore za cca 12 minút. CTR mali dobrý. O tom, ktorý fungoval najlepšie, bude ďalší článok 🙂 Malá ochutnávka: ružová nie je až také zlá.

bannery-adult

Dropbox useri správne šípia, že tie zelené „check“ ikonky sú len info, že bannery sú synchronizované a teda nie sú súčasťou dizajnu.

Efektivita:

A teraz to, prečo som plakal. Lebo to vôbec nefunguje 🙁 Podľa systému som získal skoro 2000 klikov, Google Analytics ukazuje niečo nad 1000. A získal som celé, wait for it, 2 konverzie!

Áno, slovom východňara „dva“. Ak by som mal 1000 ľudí z iného zdroja, konvertovalo by to na úrovni cca 30%. Tým pádom by som mal 300 registrácií. Nie, ja mám dva!

efektivita_adult_trafficu

PS: ten názov bannerov „_zeny“ si nevšímajte. Sú to bannery, čo testujem pre ženy, ale na ETARGETe a nechcelo sa mi to premenovať …

Prečo … prečo … préééčo?

  • Je pravda, že človek na adult webe má celkom iné starosti, ale konverzný pomer 0,2% som nečakal. Na miesto šťavnakých 30%, čo máme bežne.
  • Tiež je pravda, že musí byť celkom vysoké percento „miss“ klikov (napríklad slot v rámci videa). Človek klikne, ale nechce
  • Priemerná dĺžka návštevy je 6 sekúnd, čož nie je veľa, ale zase to nie je ani vôbec nič. Takže si to človek pozrel.

Pár faktov:

  • CPM na adult trafficu je neuveriteľný. Ja som sa snažil vypnúť neefektívne bannery (čo sa mi úplne nepodarilo) ale cena za CPM je vo všeobecnosti cca 0,07 USD. Ak vypneme „footer squares“ čo sú žrúti peňazí, tak je to cca 0,085 USD
  • CPC je niekde na úrovni 0,035 USD za klik. Ak vylúčime „footer squares“ tak sme niekde na 0,015 USD za klik, čož nie je zlé.
  • Dá sa vybrať, kde bannery presne budú.
  • Traffic Junky nefunguje na báze aukcie. Ale sú stanovené ceny slotov a inzerent si vyberá.
  • Vyberajte len normálne pozície. Tzv „footer squares“ sú lacné, voľné, ale extrémne neefektívne. Na miesto CPC 0,015 tam získate milióny impresií, ale žiadnu efektivitu. Vychádzajú 10x drahšie. Takže na to pozor! Mňa to stálo 40 USD, teba pivo pri najbližšom stretnutí.
  • Reklama na Youporn je lacnejšia ako na Redtube
  • Nejakým zázrakom jedna plocha získala 83 klikov za 0,103 USD, čo je CPC 0,0012 USD … každopádne, efektivita nikde.

nejaky_zazrak

Pár vecí, čo som sa naučil:

  • Capping treba používať (koľko kráť sa jednému zobrazí banner za určitý čas). Podľa mňa stačí 3x denne, viac nemá zmysel spendovať.
  • Už viem, prečo sa na adult trafficu propagujú len zoznamky a zázračné tabletky. Lebo tam nič iné nefunguje – aspoň z mojich testov.
  • Reporty pozerajte často, lebo nevhodným slotom môžete celkom pekne prestreliť.

Takže toľko. Nech sa páči. Nehádžem ešte gumipušku do trávy, skúsim ešte:

  • Iný typ kampane – napríklad nejaký porovnávač na zázračné tabletky postavený na affile by tam mohol ísť.
  • Hrať sa s efektivitou. Vypínať drahé sloty.
  • Viac sa pohrať s bannermi, ale nejaké zázraky to zrejme nebudú.

Technicky adult traffic nie je zlý. Ja lacný, rýchly ale len pre určité kampane. Už len prísť na to ktoré …

PS: páčil sa článok? Pridajte sa na odber nových 🙂 Je to v ľavo v sidebare.

Dočítané? Páčilo sa?

Keď napíšem niečo nové, pošlem o tom holuba. Priamo na mail!

I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )

Váš email skončí v Mailchimp liste, ktorý používam na notifikácie o nových článkoch. Nič viac nedostanete, ani ak by ste chceli.

Chválospevy smerovať na:

Štefan Polgári

Mám rád rýchle riešenia. Radšej veci robím, ako sa o nich rozprávam a to oceňujem aj na ostatných. Pomôžem ako viem, stačí sa ozvať. Karma je zdarma a verte mi, DONE is better than perfect.

Copyright © 2016 Štefan Polgári