8 failov, ktoré sa robia nie len na slovenských eventoch

Minulý týždeň som bol na jednej nemenovanej akcii. Ďakujem za to, veľa som sa tam naučil.

Zase Štefan mudruje o veciach, do ktorých nevidí. Nie je event manager a zrejme ani nebude. No, ho-ho, tak pardón. Ale nie. Pár eventov som už zažil a aj organizoval. Tak mi napadlo sem spísať pár vecí, ktoré by sa dali zlepšiť. Nechcem hejtovať. Je to feedback a ten je cennejší ako 200 potľapkaní po pleciach.

1. Jedlo, food, papanie

Toto som ešte nezažil, ale budiš. Na evente musí byť čo jesť. Aj keď to nebude v cene, človek sa MUSÍ vedieť najesť. Hladní ľudia, zlí ľudia.  Nemusí to byť v cene vstupenky, ale proste tam treba stánok, grill, alebo aspoň „bagety z pumpy“ za 2€.

EDIT 7.6.2017 8:43
Ok, jedlo bolo po cca 2 hodinách eventu vo „VIP“ sekcii. Každopádne, kto mal kúpený lístok za peniaze, vstup do „VIP“ nemal. Fakt. Kto zaplatil za lístok a nebol bloger, nejdol 🙂 Stále si stojím za svojim – ak je event na konci sveta, kde nie je možnosť si čokoľvke kúpiť, malo by byť jedlo k dispozícii hneď a nie po dvoch hodinách. A malo by byť pre všetkých – a hlavne pre platiacich účastníkov.

via GIPHY

2. Promo stánky „na Slováka“

Toto ma dojalo. Presne tam vidno mentalitu podnikateľov. Zaplatím si miesto na evente, kde dotrepem stánok, reklamné predmety aby som potlačil kúsok svoj produkt. Toto celkom chápem. Čo nechápem je, že tam típek predával ten svoj produkt za 2€ … a viete čo to bolo? Nejaký pseudo energy drink s výrobnou cenou 30 centov …

Namiesto toho, aby ho nútil ľudom, nech si dajú, vypijú, vyskúšajú aké to má „účinky“, budem drinky predávať. Na miesto propagácie výrobku, zarobím 50€. A to na ľuďoch, čo si to kúpili aj tak len preto, že boli hladní. Aby som mu neškodil, áno, mal vzorky zdarma. Gratulujem. Ukazovať účinok energy nápoja na pól decovej vzorke, to dá logiku.

Áno, mali tam „súťaž“ o produkt zdarma. Stačilo dať obrázok na Instagram s ich #hashtagom. Kto to spravil? Netuším …

A to nehovorím o tom, že tam bola cieľovka ľudí, čo o tom mohli šíriť info online rýchlejšie ako svetlo.

3. Rada pri vstupe

Toto je problém vždy a všade. Ale tu bolo možno 150-250 ľudí a 2 stánky. Tie by to v pohode zvládli, ak by robili obe to isté. Ale nie, jeden odbavoval cez 200 „bežných ľudí“. Druhý, bol pre zvyšok, čo si kúpil lístok. Prečo to nespojili pre boha? Proces bol veľmi podobný.

A prideľovanie čísel na sedenie? To kde sme. Potom som sedel ja a kolegyňa úplne inde, ako ostatní. Načo to je dobré? Ešte „VIP“ predné sedadlá celkom chápem. Ale povedať číslu 85. že budeš sedieť tu a nikde inde … a hlavne, keď mal event len jednu prestávku, takže „obsadenie“ miesta nemalo takmer žiaden význam.

via GIPHY

4. Miesto na konci sveta

Chápem, že veci v „centre“ sú drahé, ale dať to dobre že nie mimo mesto nie je ideálne. Hlavne, keď nikde okolo nie je nič, kde by sa dalo kúpiť jedlo. Ale bola tam klíma, to oceňujem.

5. Drahé vybavenie na úkor kvality servisu

Proste, neobjednajte super efektnú svetelnú šou, extrémne drahý prezentačný materiál a premakané video. Kúpte radšej bagety! Ale nie … ľudom je jedno, či im svieti svetlo do xichtu. Keď sú hladní, smädní a smutní, tak to nikomu nič neprinesie. Šetrite na správnych miestach.

6. Trápny moderátor

Môžno som nebol cieľovka, ale ani stará známa tvár z TV nemusí vedieť poriadne moderovať eventy.

7. Chýbajúci bar

Neviem ako vy, ale ja chodím na eventy si aj niečo dať. A to niečo sa kupuje na bare. Ak nemáte bar, máte problém. Áno, bol tam sponzor, ktorý robil „drinky“. Konkrétne jeden druh, ktorý sa nedal piť ani nasilu. A miesta na bar bolo habadej.

via GIPHY

8. Bez zážitku

Zážitok sa nedá kúpiť. Bol som na low-cost eventoch, napríklad Unicamp, a bolo to MEGA. Bol som aj na predraženom Marketing festivale, na ktorý už asi nepôjdem. Ľudia sa nechodia na event fotiť k foto stene. Aspoň v mojej galaxii. Chodia sa baviť, popiť, networkovať.

Ak nemajú čo piť, kde sedieť, čo jesť a stoja 20 minút na slnku, kým sa dostanú dnu, tak to je zážitok, to je pravda. Ale asi nie taký, ako by mal byť.

Dočítané? Páčilo sa?

Keď napíšem niečo nové, pošlem o tom holuba. Priamo na mail!

Váš email skončí v Mailchimp liste, ktorý používam na notifikácie o nových článkoch. Nič viac nedostanete, ani ak by ste chceli.

Chválospevy smerovať na:

Štefan Polgári

Mám rád rýchle riešenia. Radšej veci robím, ako sa o nich rozprávam a to oceňujem aj na ostatných. Pomôžem ako viem, stačí sa ozvať. Karma je zdarma a verte mi, DONE is better than perfect.

  • Nedá mi to: Takže Bloger roka asi nebude tvoja obľúbená akcia ? 😀

  • Peter Farkaš

    ten energetak bol hore zadara (aspon teda dufam, lebo inak som ich asi par ukradol…) a dole pre plebs sa predaval 😀 😀

    • polgari

      plebs, ktory si kupil listky 😀

      • Peter Farkaš

        jj, des cela ta segregacia. Je celkom trapne ked potom chodis hore a beries z tade veci ludom dole ktori si za to este aj zaplatili

  • Vladimír Rejholec

    kvalitne som sa nasmial, dakujem

  • Monča

    Energy drinky Battery nie sú pseudo energy drinky. Ide o renomovanú fínsku značku, pozri si zloženie drinkov, skôr než napíšeš nejaký hejt. V prípade Energy Water sa dokonca jedná o produkt, ktorý je na našom trhu jedinečný svojim zložením. 🙂 Nejaké som doniesla do Madvisa, choď si vypýtať, ak chceš. For free. 🙂

    A mimochodom, vo VIP časti boli dva plné stoly, kde boli tieto nápoje dostupné zadarmo.

    • polgari

      servus Monča, ďakujem za koment. Ja som nehejtoval produkt ako taky, ten sa mi dokonca celkom pacil 🙂 Hlavny problem je sposob. A to, ze ci boli drinky zadarmo vo „VIP“ je uplne jedno. Pocas akcie, kedy tam boli aj non-VIP a hore bolo zavrete, sa dialo presne to, co som napisal.

      • Monča

        Áno, bolo to nešťastné riešenie. Ale je to len druhý ročník.

  • Karol Selkoš

    Vzhľadom na skutočnosť, že som tam bol, dovolím si označiť tento článok za hejt a klamstvo. Názor na moderátora či zážitok (Lina Mayer bola super) ti neberiem je to o tvojom pocite, ale dole si mal minerálok perlivých/neperlivých, ochutených/neochutených, kávu a aj ten pseudo drink rozdávali (aspoň ja som ho dostal free). A postačovalo počkať 1:45 minút a mal by si aj jedlo okrem klasiky tam mali Regal Burger a tam mi spravili chutný TOP burger. Ja som večer presedel v chill zone za mnou hral DJ v ruke som mal víno a užil som si to.

    • polgari

      Servus Karol, diki za oznacenie, ze som klamar 🙂 Co prosim ta konkretne je klamstvo? Za drink som zaplatil, jest tam 2 hodiny nebolo co a to nehovorim o tom, ze to jedlo NEbolo pre tych, co si za listok zaplatili.

    • polgari

      Ok, Karol, ze si to ty, z lasky a pre objektivnu zurnalistiku som tam dal EDIT a dopisal informacie. Kazdopadne, ak by som bol platiaci ucastnik, ako moje kolegyne, tak by som o jedle, burgroch a free drinkoch vo „VIP“ nemal ani tusenie.

      • Karol Selkoš

        Je to Váš názor, nemusíte nič editovať, náš blog skončil na chvoste ale nebudeme písať hejt, aj keď je to super návod ako zvýšiť návštevnosť blogu, to beriem! Jednu vec viem, že nad hejtom nevyhrám, preto ak chcete môžete zmazať aj môj komentár, no do hlbšej debaty sa s Vami nebudem púšťať. Prajem pekný deň a veľa čitateľov.

        • polgari

          ano, presne o citanost mi ide 🙂 O nic ine. A mazat komentare nebudem, ja som za feedback rad. Aspon sme prisli na to, ze by som mal clanok o nejaky obsah. A nech sa dari aj Vam, Karol 🙂

  • S vacsinou veci sa da suhlasit, ale uz ti dlho hovorim, ze preco riesis energetak a nedas si poriadnu Power Coffee… Ocenim feedback, lebo prave to som riesil, aby bola Free a aby bola na urovni pre ludi…Ked by si si vypital k nej mct a maslo , tak aj hlad zazenies. 🙂 Srandujem. …Inak ja som mal celko dobry zazitok so spevacky…ako pobavila ma 🙂

    • polgari

      no, ked ja kavu nepijem 🙁 mne chutia viac energetaky, tak jeden-dva za tyzden 😀

Copyright © 2016 Štefan Polgári