AKTUALIZOVANÉ: Ako byť (naj)lepší v práci, škole, doma aj na dvore !

Nie, nie som najlepší 😀 Len si si akurát prečítal blog Tomáša, popremýšľal ešte o minulom roku a napadlo ma ešte pár vecí, ktoré by som rád nadhodil do pľacu.

 

Stále pozorujem hlášky o time manažmente  všelijakých školeniach. Podľa mňa je time manažment o myslení človeka a nie o tom, čo ti niekto povie. Mne stále pomáha, keď sa na pár sekúnd zamyslím a uvedomím si, ako by to malo byť ideálne. Keď je toho veľa, keď je stres a panika. Zavri oči, nádych, výdych, blik !

Za posledný rok som sa naučil pár vecí, bez ktorých by som fakt dnes asi nevedel fungovať.

    1. Používaj diár. Nie je hanba si veci zapisovať. Hanba je to zabudnúť. Ja mám radšej off-line verziu. Papier, pero, ideš.
    2. Škrtaj tasky. Čo si nespravil, prepíš na ďalší deň. Najlepšie je si písať denné tasky a škrtať. Ak je niečo hotové, preč s tým. Ak som niečo večer nestihol, prepíšem na ďalší deň. Nechoď spať, kým nebude všetko „poškrtané“
    3. Škrtaj s rozumom. Niekedy je task treba skontrolovať. Napíš si to na ďalší resp. iný deň, kedy to skontrolovať. Ver mi, ak to neurobíš, zabudneš 😉
    4. Trieď si e-maily. Osobne neznášam gMail (áno, kameňujte, som ready :D) Mám rád Thunderbird, kde mám svoje priečinky 🙂 (áno, sú aj na gMail-e, ale na Thunderbirde to proste fičí lepšie) Všetko patrí pod nejaký projekt, pod nejakú aktivitu. Urob si priečinok na školu, na prácu. Premety pod školou, projekty pod prácou. Každý mail niekde patrí. Ak nemáš vhodný priečinok, vytvor ho! Ak mail netreba, vymaž ho. Je dobrý zvyk mať prázdnu plochu, kde máš posledné maily. Kým ho nevybavíš svieti tam. Keď vybavíš, presuň do priečinku. Ja som si už vypracoval alergiu na maily, ktoré sú v inboxe a nie sú pretriedené (áno, choroba :D)
    5. Presuň komunikáciu do mailu. V dobe gTalku, Skype, Icq, Facebooku a milióna iných messengerov, je stále pre mňa mail „numero uno“. Mám rád mail, pretože je to tam všetko čierne na bielom, potriedené v priečinkoch. Nikto (ani ja :D) sa potom nemôže na nič vyhovárať. V telefonáte sa zabudne, nezapíše. Mail je mail.
    6. Čo môžeš urobiť dnes, urob hneď. Nie večer, hneď ! Práca dáva veľa malých zadaní, ktoré tak neznášaš. Ak príde mail, na ktorý vieš odpovedať a zaberie ti to minútu, odpovedaj hneď ! Kým pôjdeš von, kým pôjdeš za frajerkou, kým pôjdeš na cigu, urob to! Často na teba človek čaká a veľmi ocení, keď odpíšeš hneď. Ver mi. Tvoja minúta často uľahčí prácu a ušetrí hodiny.
    7. Nevymazávaj históriu komunikácie v mailoch. Ide ma šľak trafiť, keď niekto vymazáva históriu komunikácie. Potom neviem o čo sa jedná. Stále píš svoju reakciu na začiatok mailu nechaj tam všetko, o čo m ste sa bavili predtým. Pomôže to tebe, aj tomu na druhej strane kábla.
    8. Používaj „Odpovedať všetkým“. Ďalší stav agónie prežívam, ak sa v komunikácii zúčastňuje viac ľudí a jeden z nich stále dáva iba „odpovedať“. Ľudia v kópii sú tiež ľudia ! 😀
    9. Odpovedaj ASAP. Keď nemáš čas a budeš niečo riešiť zajtra, proces je jasný. Odpíš, kedy sa tomu budeš venovať. Zapíš to do diára a mail si nechaj v inboxe ! 🙂
    10. Ako na „telefonistov“. Sú ľudia, ktorý nechcú písať maily. Keď nechcú, stále si ihneď po telefonáte napíš, čo sa dohodlo a pošli im to do mailu na „odsúhlasenie“. Odsúhlasia, šup do priečinku a hneď máš to čo si chcel – históriu komunikácie 🙂
    11. O čom je time manažment ? Sadnúť si na riť a robiť ! Vypnúť Facebook, TV, kamoša, hry …  a makať. Keď si uvedomíš, čo máš robiť a že to urobiť musíš , tak to proste urob. Hneď !
    12. Makať nie je sedieť do noci za kompom. Ako som už písal, treba makať, ale nie to preháňať. Prepiť 3 dni a potom 2 dni nespať nie je hrdinstvo. Už máš diár a potriedené maily. Máš to čisté ? Choď von, bav sa, sleduj Facebook. Nie ? Sadaj na riť a rob. Nič iné ti nepomôže.
    13. Používaj Google Drive a iné cloud služby. Čím skôr si na to zvykneš, tým skôr pochopíš, že mať svoje veci stále pri sebe, na akomkoľvek kompe je MEGA. Google Drive ponúka  pre bežné použitie napodobeniny Wordu, Excelu, PowerPointu … je to zdarma, stále to máš pri sebe a robíš. Na tasky je super aj klasická tabuľka v Drive. Nepotrebuješ žiadne špeci veci na task manažment.
    14. Tabuľky, tabuľky, tabuľky. Čím skôr pochopíš, že myšlienky, zadania, tasky, zadania, nápady si musíš zapísať (v mojom prípade do tabuľky :D) tým lepšie, rýchlejšie a efektívnejšie sa ti bude pracovať.
    15. Skús „wireframe“ projektové riešenie. Ja som sa naučil, že nové projekty je najlepšie kresliť priamo do wireframe. Používam MockFlow. Dajú sa tam robiť klikateľné wireframes, popisy, všetko. Niekedy je rýchlejšie a lepšie niečo za pár minút nakresliť a poslať, ako sa rozpisovať.

AKTUALIZÁCIA

  1. Musíš mať normálnu fotku. Každý by mal mať k dispozícii nejaké normálne fotografie svojej ctenej osoby. Dnes je každý druhý majiteľ zrkadlovky „fotograf“. Prekonajte sa a dajte sa „odfotiť“. Vyhnite sa listovaniu fotiek na FCB, keď niekde bude treba fotku. Nie je to hanba a sámému mi to trvalo. No nakoniec som zobral auto, kamoša Lukáša aj so zrkadlovkou, vybehli za mesto a za pár minút boli trápne fotky na svete. Tvár je to, čo spája so svetom.
  2. Aktualizuj si CV a portfólio. Aj keď máš stabilný job. Nájdi si raz mesačne 10 minút a doplň tam, čo si sa naučil a čo nové zažil.

Takže toľko. Sú to veci, ktoré ak by som vedel minulý rok, bol by som robil veci inak, rýchlejšie a spoľahlivejšie.

Obrázková príloha 😀

Škrtaj !

Škrtaj !

Tak ! :D

Dočítané? Páčilo sa?

Keď napíšem niečo nové, pošlem o tom holuba. Priamo na mail!

Váš email skončí v Mailchimp liste, ktorý používam na notifikácie o nových článkoch. Nič viac nedostanete, ani ak by ste chceli.

Chválospevy smerovať na:

Štefan Polgári

Mám rád rýchle riešenia. Radšej veci robím, ako sa o nich rozprávam a to oceňujem aj na ostatných. Pomôžem ako viem, stačí sa ozvať. Karma je zdarma a verte mi, DONE is better than perfect.

Copyright © 2016 Štefan Polgári