„Like! vlna“ na Facebooku

Facebook poskytuje reklamný systém. To vie asi každý 😉 Reklama je všade a je to riadny biznis. Veď aj oni z niečoho musia žiť. Pred rokom som robil pár podporných stránok pre jeden projekt. Boli kvázy nekomerčné a vyjadrovali určitý postoj k veci. Na internete často čítavam, že reklama na Facebooku je čím ďalej tým drahšia. Rád by som vám vysvetlil, ako je podľa mňa najlepšie plánovať reklamnú kampaň.

Facebook ponúka možnosť určiť denný limit (budget) na reklamu. Často sa stretávam s tým, že ľudia dajú 5 € denne a čakajú mesiac, 2,3… Ľudia na fanstránke pomaly pribúdajú, a tak sú radi. No toto nie je ideálny prípad.

Na nástenke často vidíte, že Ferovi z Hornej Dolnej a Imriche z Podolínca sa niečo páči. Čím viac ľudom sa to naraz páči, tým viac ľudom sa to zobrazuje na nástenke. Logika nepustí. Čím viac klikov > čím viac nových fanúšikov > tým vyššia pravdepodobnosť, že sa niekomu pridajú priatelia. Tak sa reklama ocitne v stave Like! vlny. Kampaň sa zmení z pravidelnej a obyčajnej rieky na vlnu a využije maximálny potenciál – získa veľké množstvo prirodzených free klikov. Tak aj napriek možnosti, že pri nárazovej kampani bude cena za klik vyššia, tak „free kliky“ maximalizujú efekt a v konečnom dôsledku za napr. 10 € budete mať 100 normálnych fanúšikov a 50 „free fanúšikov“ a nie celkovo napr. 120 fanúšikov ako pri dlhodobej kampani.

Osobne som raz dostal cenu za fanúšika pod 1 cent. No nekúp to 😉

Čo som tým chcel povedať? Skúste investovať nárazovo a sledovať celkový efekt. Existencia prirodzených klikov môže potiahnuť kampaň aj o niekoľko desiatok percent. Stačí sa však zamyslieť a analyzovať výsledky.

Dočítané? Páčilo sa?

Keď napíšem niečo nové, pošlem o tom holuba. Priamo na mail!

Váš email skončí v Mailchimp liste, ktorý používam na notifikácie o nových článkoch. Nič viac nedostanete, ani ak by ste chceli.

Chválospevy smerovať na:

Štefan Polgári

Mám rád rýchle riešenia. Radšej veci robím, ako sa o nich rozprávam a to oceňujem aj na ostatných. Pomôžem ako viem, stačí sa ozvať. Karma je zdarma a verte mi, DONE is better than perfect.

  • Tomáš

    Otazka skor znie, ci a na co su nam fanusikovia nalakani do skupiny. Lepsie je cielit priamo na nejaku akciu – ponuku, zlavu, atd. Mat cisla v skupine je zbytocne, aj ked stoja 1cent.

    • admin

      to ano, ale pri zavadzani napr. stranky pre lokalnu firmu a pod je jasne, ze clovek sa prida, lebo firmu pozna a je jedno ci je to skrz reklamny system, alebo free klikom.

Copyright © 2016 Štefan Polgári