Pre koho je affiliate? Pre cielený traffic
Stále niečo píšem na dognet.sk a sem som nič nepridal už dosť dlho, tak teda píšem tým mojim štyrom čitateľom. V posledných rokoch sa dosť zaoberám affiliate marketingom. Začal som ako publisher, teraz máme sieť. Pre koho sú tie zázračné affiliate kampane vhodné?
Traffic
Ako príklad poslúži môj reálny prípad. Začínal som cca keď som mal 15 s webmi s free java hrami, proste s contentom na mobily, keď ešte nebol Google Play ani iPhony. Neuveríte ale vtedy ľudia hľadali „appky“ na internete a cez „infrák“ si ich posielali do telefónu. Prípadne sa to sťahovalo cez WAP. Tak som urobil pár webov, kde som tento content mal. Návštevnosť bola v tisícoch denne, bez reklamy, čistý organik z vyhľadávača. Samozrejme, vtedy som nevedel čo je SEO a asi aj preto sa mi v SERPe darilo (nehrotil som odkazy ani nič podobné). Nejaké zisky tam boli – ešte z dnes už mŕtveho systému adFox, neskôr Adsense. Za klik som priemerne dostával pod 1 cent (dobre čítate). Prečo? Lebo traffic nebol cielený. Bol lacný a príliš nešpecifický.
Cielený traffic
Tak som skúsil CZ segment a „půjčky“. Tam to bolo kúsok o inom. Stačilo pár stovák návštev denne a každý týždeň som mohol mať najnovší Sony Ericsson a nepozerať sa na to, koľko stoja veci v obchode. Čož žiaľ trvalo len chvíľu ale lepšie ako nič. Prečo sa to tak zlepšilo? Lebo nešpecifický lacný traffic sa zmenil na cielený a ten konvertuje (či už na drahé kliky alebo affiliate konverzie).
Cielený affiliate traffic
Preto nie je vhodné nasadiť affiliate kampaň na všeobecný portál a čakať na zázrak. A ešte lepšie, dať tam banner. Z logiky veci, traffic nemá prečo konvertovať, keď človek proste nemá záujem o vec, ktorú propagujete. Čo teda s tým? Affiliate je o efektivite a cielenom trafficu. Preto, už pri tvorbe webu myslite na to, že traffic musí konvertovať. Je to ako v živote. Väčší neznamená lepší. Čo však so všeobecnou návštevnosťou? Aj tá sa dá konvertovať na cielenú. Ako? Napríklad napíšte článok, otvorte tému a riešením bude nákup cez affil odkaz. „Jarná únava, nedostatok vitamínov“, napríklad.
Facebook Ads VS. Google Adwords
Prečo sú kliky z Facebook reklamy lacnejšie? Lebo (hlavne pri retaile) horšie konvertujú ako z Google Adwords vo vyhľadávaní. Prečo? Lebo keď niekto niečo hľadá, tak má záujem kúpiť – riešiť a vyriešiť problém. Kliky sú drahšie, ale lepšie konvertujú. O veľa. Tak to je aj s affilom a projektom. Nachytať „funny traffic“ z Facebooku je najmenej. Ale získať cielený traffic je iná vec. Je to ťažšie ale efektívnejšie.
Čo som tým chcel povedať? Pre affiliate je základným kameňom cielenosť návštevnosti. Všeobecná návštevnosť nekonvertuje tak, ako cielená.
Skladník
Už máš 5 čtenářů ;-)