Čo som sa naučil, kým sme spustili v Dognete 611 affiliate kampaní?

Tento blog zanedbávam … 😀 ale tak, sem tam sa niečo podarí. O pár dní vyjde knižka 123 tipov pre online a affiliate marketing. Je to MEGA vec. Tak som si aj ja pripravil pár osobných tipov pre všetkých štyroch čitateľov tohto blogu.

Affiliate sieť Dognet datuje svoj vznik k 1.6.2013, kedy padla prvá konverzia. Odvtedy prešlo 1 511 473 konverzií, stovky kampaní a presne 0 narodeninových osláv, keďže vždy zabudnem. Pre mňa je dôležité oslavovať vlastne každý deň a nie 1x za rok. A človek, čo tú prvú konverziu spravil? Už ani nie je aktívny publisher. Ani tá kampaň vlastne dlho nefičala 😀

Pred 4 rokmi som napísal článok 100 aktívnych kampaní, alebo ako to bolo naozaj. Skoro na deň presne. Dnes máme cez 600 kampaní. Skvelé číslo a to posledné 2-3 roky už značne filtrujeme, čo spustíme. Pred štyrmi rokmi som chcel dobre robiť ČR a SR. Dnes chceme a robíme dobre aj HU, HR, SI, RO a v spolupráci aj PL. Ale to som odbočil. Dnes chcem napísať, čo som sa naučil.

Fotka kolegov, lebo ich hore odstrihlo 😀 A chýba Vojto, Miro a Tomáš.
Všetci internisti aj externisti 🙂

V bodoch, rýchlo a efektívne.

  1. Treba hrotiť – ak idete do podnikania s tým, že to niekto odmaká za vás (zamestnanci), tak si vyberte palec z nosa a zabudnite na to. Poctivé podnikanie je o pote a slzách a nie o 4 hodinovom pracovnom týždni.
  2. Obracajte sa a nečakajte – ak niečo riešite, riešte to naplno alebo vôbec. Proste keď potrebujete niečo dodať, vybaviť, vyriešiť, obráťte sa na X riešiteľov a hľadajte X riešení. A nie že zvolíte jedno a potom čakáte. NEČAKAJTE! Ale makajte aby to trvalo 2 hodiny a nie 2 týždne.
  3. Done is better than perfect – to sa týka hlavne podnikateľov a nie zamestnancov. Ich máte na to „perfect“ 😀 Ja som sa naučil, že za ten istý čas je lepšie „vystreliť“ 100x a 80x sa trafiť ako vystreliť 3x a nakoniec netrafiť nič. Že veci niekedy proste stačia na 80%. Druhá strana to môže vnímať ako super výsledok alebo aj ako fail. Ale je jedno, či ste tomu dali 80% alebo 110%. Nikdy to nebude dokonalé a pri 80% výsledku často ušetríte kopec času a peňazí. A proste to stačí. Proste „Done is better than perfect“. To budem mať na náhrobnom kameni. S hnusným fontom a s gramatickou chybou. Ale budem a účel to splní.
  4. Nerozmýšľajte a proste to spravte– toto je veľmi dôležité. Aj v živote a aj podnikaní. Nebullshitovať a proste to spraviť. Nie ako jeden môj kamoš, čo musí pár dní rozmýšľať, či vôbec začne rozmýšľať 😀 UROBTE TO! V malom, narýchlo, overte si to. Keď chcete niečo dosiahnuť, nemôžete čakať. Urobte prezentáciu, pošlite to kamošom, získajte feedback. A ak to odkladáte už dlhšie, spravte to, alebo sa na to kompletne vykašlite.
  5. Spolupracujte a networkujte – nezakopte sa do svojej pohodlnej bublinky a nevyhovárajte sa, že ostatní majú kontakty a vy nie. Chodievajte na konferencie a stretnutia. Zapájajte sa do diskusií. Každý si musel svoje kontakty vybudovať a ak tomu nepôjdete naproti, žiadne kontakty nebudú.
  6. Stavajte firmu na ľuďoch, ako ste vy – ja si dosť potrpím na tom, s kým robíme. Kolegovia sú alfa a omega podnikania. Veľa podnikateľov si myslí, teraz zacitujem môjho „šéfa“ z prvej práce: „Lidí je jak sraček, tak koukejte makat“. Nuž, nie je to pravda. Vidno to aj na jeho firme, ktorá je presne tam, kde pred 14 rokmi. Zakladateľ a riaditeľ formuje firmu. Jeho skill, povaha a prístup. A to musia reflektovať aj ľudia. Musia byť ako vy 🙂 Nemyslím tým, čo vedia, ale tým, akými sú. Nie na 100%, ani na 90. Musíte byť kompatibilní a vlastne sa na seba tešiť v práci. Ak budete brať všetkých, ako ste vy, budú si rozumieť. Ale ak spravíte jednu výnimku, už to nebude fungovať.
  7. Dávajte priestor ľudom – firma nie ste vy. Firma má byť samostatná vec, ktorá nie je postavená na jednom mene, tvári alebo egu. Preto prezentujte svojich ľudí, dajte im priestor. Ukážte svetu, akí sú super. Hlavne v B2B sfére je to všetko o dôvere a tom, že si musia ľudia veriť. A je lepšie, keď klient verí Dognetu a jeho konkrétnym ľudom ako len Dognetu, nech predstavuje čokoľvek. Klienti a partneri komunikujú s človekom, ktorého „poznajú“ a veria mu. Potom je v tom ???? a pridaná hodnota, ktorú svet potrebuje.
  8. Buďte fér. Vždy a nie len keď vám to vyhovuje – k ľudom, ku klientom, ku všetkým. Proste je to jednoduché. Veľa firiem rieši firemnú kultúru, pravidlá … u nás pokiaľ viem, je len jedno – musíme byť fér. Keď sa niečo rieši, hľadáme férovú cestu. Nie tú, čo nám vyhovuje, ale tú, ktorá je fér. Ku klientom, k partnerom a samozrejme, aj k nám.
  9. Majte radi svojich ľudí – nehovorím, že máte chodiť po robote na pivo. To som sa tiež naučil, že na Facebooku to vyzerá dobre, ale nie je to nutné 😀 Musíte si rozumieť a nesmiete si nič tajiť. Nemusíte byť kamaráti ako „zo základky“. Ale keď sa rozhodujete, koho zobrať do práce, vsaďte aj na ????. Raz ma jedna nekompetentná priateľka jedného môjho kamoša presviedčala, že tie moje HR videá sú strašné, že odradia veľa ľudí a ani ona by sa neprihlásila. Ja hovorím CHVALA BOHU A HALLELUJAH. Komu sa nepáči moje vystupovanie, tvár alebo infantilné STAR WARS tričká, toho mať rád asi nebudem 🙂 A ani on mňa. A tak to je správne.
  10. Zaujímajte sa o svojich ľudí a buďte úprimný. Od začiatku – ja mám celkom problém s emóciami, empatiou a tak. Ale to oni vedia, lebo som im to povedal na pohovore. Neviem, kedy majú narodeniny … ani meniny. Neviem, ich nejak extra chváliť a ani si dávať servítku pred ústa. Ale to oni všetci vedia. Lebo som taký a iný nebudem. Som náročný, ale som fér. Naučil som sa im veriť a oni mne – dúfam. Iba úprimný vzťah s ľuďmi vie firmu dostať do výkonu. Môžete mať expertov, akých chcete. Ak si ale nerozumejú, nedosiahnu výsledky. Nebudú vedieť dať pridanú hodnotu tomu, čo robíte.

Fuf, nejak som sa opustil 😀 Tak už končím 🙂 V skratke, robte čo viete, najrýchlejšie ako viete, dajte tomu srdiečko a hrajte fér ????

Dočítané? Páčilo sa?

Keď napíšem niečo nové, pošlem o tom holuba. Priamo na mail!

I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )

Váš email skončí v Mailchimp liste, ktorý používam na notifikácie o nových článkoch. Nič viac nedostanete, ani ak by ste chceli.

Chválospevy smerovať na:

Štefan Polgári

Mám rád rýchle riešenia. Radšej veci robím, ako sa o nich rozprávam a to oceňujem aj na ostatných. Pomôžem ako viem, stačí sa ozvať. Karma je zdarma a verte mi, DONE is better than perfect.

Copyright © 2016 Štefan Polgári