Mám 600€ a chcem web. Nie, nechceš. Chceš Facebook stránku a peniaze na marketing!

Písal mi jeden chlapík, že má 600€ a chce web. Chce na nej publikovať videá a nejaké múdrosti zo sveta cvičenia. Prečo je lepšie investovať do Facebook page, ako do tuningového nárazníka na staré BMW?

Ako, urobiť web za 600€ je možné. Aj zadarmo, aj za stovku. Nejaký optimista z Humenného (no offense) to určite spraví. Aký bude výstup je v tomto momente jedno. Hlavné je, že je efektívnejšie urobiť si len, áno LEN Facebook page. Web netreba. Už cítim, ako sa mi zabodáva špendlík do chrbta, ktorý práve vpicháva prvý freelance webdeveloper do zbrusu novej woodoo bábiky menom Stívn. No nič, to vydržím.

Prečo chce človek web?
  1. Chce sa prezentovať
  2. Chce nových zákazníkov
  3. Chce priestor na svoje myšlienky
Čo dostane za 600€?
  • Dostane web, to uznávam. Síce asi hnusný, narýchlo, nejakú šablónku a WordPress, ale dostane.
  • Dostane priestor na vyjadrenie, to uznávam tiež. Síce na hnusnom webe, ktorý mu skôr poškodí meno, ale dostane.
  • Dostane aj prístupy do administrácie. Čiže potom, ako ho začne opimista z Humenného ignorovať, si prečíta 3 články o WordPress. V zápätí nainštaluje 524 pluginov, ktoré už beztak hnusný web ešte viac ****** a spomalia.
  • Dostane na webe odkaz alebo dokonca Likebox stránky na Facebooku, ktorú si založil.
  • Na Facebook stránku pozve priateľov, získa 187 fanúšikov a bude na ňu sekať odkazy na „svoj nový web“.
  • Reach príspevkov bude nula celá nič.
  • Návštevnosť webu bude nula celá, nula nič.
  • 600€ skončilo v tuningom nárazníku 20-ročného BMWčka, ktoré si zakúpil mladý optimista z Humenného.
  • A svet sa točí ďalej.

Čo by mohol za 600€ dostať?
  • Mohol by sa vy*rať na klasický web.
  • Mohol by si založiť LEN Facebook page .
  • Mohol by na ňu dávať videá a príspevky ako články (aj dlhé fungujú viz prezident Kiska).
  • Mohol by si za tých 600€ kúpiť z druhej ruky „zbytočne predražený“ mikrofón a kvalitnú zrkadlovku na točenie videí. Aby ho bolo vidno a hlavne počuť.
  • Mohol by 79€ investovať do Facebook kurzu, napríklad na Truniversity. Aby to robil poriadne.
  • Mohol by zvyšných 220€ investovať do platenej reklamy na Facebooku
  • Mohol by získať 3000+ fanúšikov a vysoký reach príspevkov.
  • Mohol by dostať svoj obsah o veľa ďalej a širšiemu publiku, ako s webom.
  • … a splniť všetko čo chcel 500x efektívnejšie ako s webom.


via GIPHY

Čo som tým chcel povedať?
Načo je web? Aby ste sa dostali do povedomia a mohli sa prezentovať. Načo je ale polo-funkčný web, kde nikto nechodí? Prečo neinvestovať do Facebook stránky a získať niekoľko sto násobne vyšší zásah ako webom? Google Facebook page nájde tak isto ako klasickú stránku, dokonca ešte lepšie. Keď už web, tak poriadne.

 

Dočítané? Páčilo sa?

Keď napíšem niečo nové, pošlem o tom holuba. Priamo na mail!

I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )

Váš email skončí v Mailchimp liste, ktorý používam na notifikácie o nových článkoch. Nič viac nedostanete, ani ak by ste chceli.

Chválospevy smerovať na:

Štefan Polgári

Mám rád rýchle riešenia. Radšej veci robím, ako sa o nich rozprávam a to oceňujem aj na ostatných. Pomôžem ako viem, stačí sa ozvať. Karma je zdarma a verte mi, DONE is better than perfect.

Copyright © 2016 Štefan Polgári