GUEST BLOG: TOP nástroje projektového manažmentu pre startupy

Rozbiehate firmu a chcete už od začiatku využívať účinné nástroje na jeho riadenie alebo máte záujem zefektívniť chod vášho zabehnutého podniku? Pomôcť vám k tomu môže niekoľko nástrojov jednoduchého projektového manažmentu, ktoré pre svoju správu využíva napríklad aj nový cashback portál Tipli.sk.

Tento portál vznikol dva mesiace po založení českej verzie a to, že sa mu na oboch trhoch darí dokazujú aj čísla. Počas prvých troch mesiacov fungovania má viac ako 25 000 registrovaných užívateľov, valcuje konkurenciu a expanziou na Slovensko nekončí. Tento rok plánuje vstúpiť na poľský a rumunský trh. Tipli sa na Slovensku zaradil medzi trojicu portálov, ktoré ponúkajú cashback z nákupov cez internet.

O svoje skúsenosti so zavedením a chodom českej a slovenskej verzie Tipli sa podelil zakladateľ projektu, Michal Hardyn.

Michal Hardyn:

Celkový produkt manažment je riešený cez Basecamp, ktorý obsahuje zoznamy úloh a slúži na správu jednoduchých ticketov v backoffice. Nevýhodou je, že nemá prakticky žiadne ďalšie možnosti a neumožňuje nám preto efektívne sledovať podrobný progress a nastaviť workflow.  Na zložitejšie a časovo náročnejšie úlohy sa nám osvedčila Asana, ktorú máme rozdelenú do niekoľkých procesov, ako napríklad obchod, marketing a vývoj.

Okrem týchto nástrojov projektového manažmentu Tipli.sk používame Slack, ktorý je perfektný na vnútropodnikovú komunikáciu a funguje ako firemný chat, kde sa dolaďujú podrobnosti a diskutuje offtopic.

Na tracking času používame nástroj Toggl. Tento veľmi jednoduchý systém kontroly času sprehľadňuje počet odpracovaných hodín a my tak môžeme mať prehľad o prioritných úlohách a lepšie merať náklady každej oblasti projektu. Čas sa začína merať kliknutím na Start, Toggl potom celú aktivitu uloží a vytvorí časovú každej činnosti. Všetky časové údaje je možné priradiť k jednotlivým projekt a taskom, pre lepšie zaradenie  každej úlohy.

Zákaznícky support riešime cez Freshdesk, ktorý poskytuje podporu k neobmedzenému počtu produktov a to všetko cez jediný systém helpdesk. Všetky tickety môžu byť zaradené do kategórii a rozdelené ku konkrétnym agentom a tímom.

Spomínané nástroje šetria nielen peniaze, ale predovšetkým čas, ktorý je jeden z najvzácnejších prostriedkov súčasnosti. Správne rozvrhnutie a organizácia času udávajú smer, akým sa bude každý deň uberať pracovný workflow, umožňuje rýchlo dokončiť naliehavé úlohy a teda dosiahnuť stanovené ciele v čo najkratšom čase.

 

Za článok ďakujem teamu okolo Miša Hardyna 🙂

Dočítané? Páčilo sa?

Keď napíšem niečo nové, pošlem o tom holuba. Priamo na mail!

I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )

Váš email skončí v Mailchimp liste, ktorý používam na notifikácie o nových článkoch. Nič viac nedostanete, ani ak by ste chceli.

Chválospevy smerovať na:

Štefan Polgári

Mám rád rýchle riešenia. Radšej veci robím, ako sa o nich rozprávam a to oceňujem aj na ostatných. Pomôžem ako viem, stačí sa ozvať. Karma je zdarma a verte mi, DONE is better than perfect.

Copyright © 2016 Štefan Polgári