REPORT: 5 výsledkov z e-mail A/B testingu

Tak tu máme zase hutný článoček, plný informácií. Krátky, výstižný. Tak sa mi to páči.

Som zástancom názoru, že keď môžeš robiť A/B testing, tak ho rob. Tak ho aj robím. Mám tu teda pre vás 5 výsledkov a hypotéz, prečo sa čo tak stalo. Tento-krát ide o eshop s foto darčekmi. Databáza niekoľko tisícová, takže výsledky sú do nejakej miery validné. Zameral som sa na predmety mailov a ich open rate. Mailing sa posielal pre všetky verzie v rovnakom čase a na náhodnú vzorku.

Ak sa tu vyskytne nejaký majster šaolin mudrlant lvl.5000 – kým začneš mudrovať, ukáž svoje centimetre. Potom sa môžeme baviť o tom, kto má pravdu a kto nie.

1. Komunikácia 20% zľavy na všetko

Variácie:
Posielame 20% kupón na zľavu – open rate 13,4%
20% zľava na všetko – open rate 12,4%
20% zľava na všetko len do stredy – open rate 14,2%

Hypotéza:
Zjeme funguje to obmedzenie časom. Ak je niečo len do stredy, kuknem si to radšej hneď, aby som nezmeškal.

2. Komunikácia zľavy 25% na Foto na plátno

Variácie:
Odstrihli sme 1/4 z ceny Foto na plátno – open rate 13,7%
Zľava 25% z ceny Foto na plátno – open rate 16,1%

Hypotéza:
Chcel som skúsiť tie zlomky a kreatívnejšie slová … nevydalo. Verzia „to your face“ zabrala viac.

Ilustračný obrázok :D

Ilustračný obrázok 😀

3. Valentínska zľava

Variácie:
O pár dní tu máme Valentína – open rate 16,4%
O pár dní tu máme Valentína. Ušetrite až 15% s kupónom – open rate 13,9%

Hypotéza:
Skúsil som, či dlhší predmet zaberie. nezabral. Otázne je, či ich odradila zľava „len“ 15%, slovo ušetrite, alebo to bolo len kvôli medzihviezdnemu pohybu.

Ešte jeden :D

Ešte jeden 😀

4. Povianočná zľava

Variácie:
Kupón na 20% zľavu – open rate 17,1%
Vytlačte si spomienky z Vianoc. Teraz s 20% zľavou – open rate 17,9%
Január v znamení 20% zľavy na všetko – open rate 15,1%

Hypotéza:
Toto bol hard test. Vyšlo z neho, že proste na emócie sa oplatí zatlačiť. Priznávam, tie variácie mali byť určené inak, ale aj tak zaujímavý výsledok.

5. Vianočný newsletter

Variácie:
Pripravte sa na Vianoce. Sú už o mesiac 🙂 – open rate 18,0%

Vyhnite sa stresu a pripravte parádne prekvapenie – open rate 17,3%
Máme pre vás darček, ku každému darčeku – open rate 15,9%

Hypotéza:
Dobre, priznávam, učím sa a ani tieto variácie neboli najšťastnejšie. Tiež som vyznačil ako víťaza papierovo slabšieho. Druhá variácia mala totižto CTR 1,6%. Prvá ledva, a aj to s plačom, len 0,4%. Musel som to zohľadniť, lebo to už je markantný rozdiel.

Čo som tým chcel povedať?

Takže, toľko odo mňa na dnes 🙂 Nech sa páči, zase jednostranné, ťažko replikovateľné múdrosti, ktorých je plný internet. Preto skúšajte. Čo fungovalo a nefungovalo mne, môže vás zahojiť. No aj potopiť. 

 

Dočítané? Páčilo sa?

Keď napíšem niečo nové, pošlem o tom holuba. Priamo na mail!

I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )

Váš email skončí v Mailchimp liste, ktorý používam na notifikácie o nových článkoch. Nič viac nedostanete, ani ak by ste chceli.

Chválospevy smerovať na:

Štefan Polgári

Mám rád rýchle riešenia. Radšej veci robím, ako sa o nich rozprávam a to oceňujem aj na ostatných. Pomôžem ako viem, stačí sa ozvať. Karma je zdarma a verte mi, DONE is better than perfect.

Copyright © 2016 Štefan Polgári